مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ۲۵۰ استاندارد مهارتی در حوزه صنایع شیلاتی و صیادی در این استان تدوین می‌شود.

عبدالمجید دراهکی در نشست با مدیر کل شیلات استان بوشهر، گفت: توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش شیلات، افزایش مهارت‌های شغلی شاغلین صنعت شیلات، ایجاد مهارت در علاقمندان شهری و روستایی به اشتغال در بخش شیلات و شناسایی، تعریف و تدوین استاندارد مشاغل بخش شیلات استان از مهمترین اهداف تدوین این استاندارد‌های آموزشی است.

او با اشاره به راه اندازی بزرگترین مرکز آموزش صنایع دریایی کشور در هفته دولت در شهرستان دیر، می‌گوید: ۲۷۰ حرفه آموزش مهارتی در این مرکز آموزش داده خواهد شد که ۲۵۰ استاندارد آن در حوزه شیلات، گردشگری ساحلی، صنایع دریایی و ... خواهد بود.

دراهکی با اشاره به تدوین استاندارد آموزش‌های مهارتی در استان بر اساس قابلیت‌های استان اعلام کرد که به سبب اینکه قبل‌تر تدوین استاندارد مهارت‌آموزی در مرکز کشور انجام می‌شد به همین سبب در زمینه نفت، گاز، پتروشیمی، سواحل، شیلات استاندارد‌های قابل توجهی تدوین نشده بود و برای توانمندسازی نیرو‌ها دچار مشکل بودیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در کنار خلیج‌فارس از ظرفیت‌های مهم و قابل توجه اقتصادی، صنعتی، خدماتی و اشتغال‌زایی در بخش‌های گوناگون برخوردار است که این مهم سبب ارتقا جایگاه استان در تولید ناخالص ملی شده است، تاکید کرد: که در کنار سواحل و دریای خلیج‌فارس، قابلیت‌های مهم دیگری در حوزه‌های محصولات فرآوری، کشاورزی، تولیدات صنایع دستی و صنایع پایین‌دست وجود دارد که نقش تاثیرگذاری در تولید صادرات و اشتغال دارد و در راستای این ظرفیت‌ها، آموزش‌های مهارتی می‌تواند نقش مهم و ممتازی در فراهم کردن اشتغال جوانان در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر ایفا کند.

دراهکی می‌گوید: ظرفیت خوبی برای ارتقای مهارت در حوزه شیلات در استان بوشهر وجود دارد که اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با تربیت نیروی انسانی، کار در شیلات را کاربردی‌تر می‌کند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر هم با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در عرصه‌های شیلاتی گفت: بدون شک نظام آموزشی از جمله فنی و حرفه‌ای می‌تواند به ارتقای دانش و تخصص نیرو‌های مورد نیاز بخش‌های صید و صیادی و آبزی پروری کمک شایانی کند.

علی بازدار با اشاره به نقش مهارت آموزی در حوزه صنایع دریایی، گفت: با تدوین استاندارد‌های آموزشی مورد نیاز صنایع دریایی آموزش قشر علاقه‌مند و جویای کار در بخش شیلات استان سازماندهی می‌شود و با تهیه بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های موجود، امکان مدیریت، برنامه‌ریزی و اشتغال زایی در زمینه آبزی پروری و منابع جانبی بیش از پیش فراهم خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.